Jul 23, 2009

Tayar yang sempoi

IDEA + CREATIVITY = MONEY








sometimes; technology buat aku makin bengong atau ...
video

Jutawan blogspot yang gila

...andai aku seorang jutawan...
ini la rumah rehat aku untuk percutian
kereta yg direka khas untuk mengembara sahaja

laptop yang berkilau dengan emas dan berlian, processor yang direka khas

menggaji tenaga mahir hanya untuk membasuh kereta yg disadur emas

kolam renang hanya diisi dengan perfume termahal

apa barang guna tisu kertas
air yang ditempah khas yang hanya boleh didapati pada musim sejuk di Himalaya hanya untuk kegunaan flushing tandas

sistem keselamatan 24 jam
jika ada masa terluang, nak main goft atas kapal yg dibina khas
gelas minuman diperbuat daripada berlian, apa barang cawan plastik

ehem, sudah tentu orang gaji yang cantik
gigi haiwan peliharaan ditanam dengan berlian
jenguk diluar tingkap bilik, rupa-rupanya aku bina rumah atas bulan

membeli cahaya bulan, setakat berpuisi dengan kekasih apa barang...
SUDAH! SUDAH! HENTIKAN ANGAN-ANGAN TU
PERGI BUAT KERJA

Jul 11, 2009

RM311.5 juta...

  • Ahad, 1 Jan 03.
  • kapal pengangkut kenderaan RO-RO, M/V Tricolor.
  • ada lebih kurang 3,000 biji keta BMW, Volvo dan Saabs dlm-nya dan mampu bawa 6,050 biji kereta.
  • ntah tetiba jer langgar ngan kapal kapal M/T Vicky
  • dgn fungsi aerodinamik yg lemah... camni la jadi. sikit2 terbalik...

  • jgn harapla suma kargo dlm tu slmat.

  • abg-nya datang membantu...

  • apakan daya semuanya lesap depan mata...
  1. kerugian = kapal+kargo= RM311.5 juta..

macam ni punya org pun ada ka?

kontraktor cap ayam

for more, here:

harap-harap kontraktor-kontraktor kat Malaysia x jadi macam ni la. Bukan kontraktor jer, sesapun. Klu nak wat gak... G MAMPUS LA WOI


Jul 10, 2009

APA SUDAH JADI NI...

gambar di atas: ini salah satu pemimpin budak x matang. ceritanya berkenaan dgn gambar bacala sendiri... memula aku dgr penjelasan: aku terus berkata" bodohnya"

  • sedihnya aku apabila pemimpin-pemimpin kita terdiri daripada monyet-monyet yg bodoh.
  • aku jenis open minded punya orang, tujuan aku mengundi adalah untuk memilih pemimpin bukannya parti. aku x sokong mana-mana parti politik. aku melihat dari segi kepimpinan.
  • ada yg x mau undi parti lain sbb diorg syg parti, tapi pemimpin diorg jahil. kolotla pengundi mcm ni.
  • jangan tau nak berkuasa jer, nak dapat kedudukan tapi hampeh giler babi.
  • wahai pemimpin-pemimpin ku, jgn bodohkan diri kamu, dan jgn memperbodohkan kami.
  • jadi profesional la beb.
  • ingat macam bancuh kopi ker nak jadi pemimpin.
  • ajak rakyat buat kerosakan
  • ajak rakyat saling benci membenci
  • pergi mampus la klu gitu...
  • kami nakkan pemimpin yang punyai pengaruh dan tinggi akal kepimpinannya.
  • yang berjaya memartabatkan bangsa dan negara. apatah lagi agama.
  • kita dah ada sorg pemimpin sedemikian, Dr.M
  • terima kasih Dr.M, mentaliti saudara amat saya pandang tinggi, bangsa melayu dimartabatkan dan tidak lagi menjadi bangsa yg dibuli.
  • siapa pulak selepas ini, cepat? siapa? jawatan terbuka, x kira dari parti mana2 pun.

PPSMI dimansuhkan 2012

  • terkejut aku dengar

  • kenapa nak mansuhkan

  • PPSMI langgar Akta Pendidikan 1996: akta manusia buat la, boleh dipinda la bodo bukannya hukum.



gambar atas: rusuhan mansuhkan PPSMI- pengaruh: ahli-ahli politik... tema: memartabatkan BM. persoalannya:- INIKAH CARA MEMARTABATKAN BAHASA KEBANGSAAN?


  • memalukan negara, kerajaan sekarang terlalu lalu sgt manjakan rakyat: 1 Malaysia=rakyat didahulukan, memangla, tapi jgn la smpai rakyat pijak kepala k'jaan. klu macam tu bleh la: kita x payah kerja n suruh k'jaan kasi subsidi kpd suma rakyat RM2000 sorg n dgn kpnsep 1 Malaysia: rakyat didahulukan, maka k'jaan pun patuh kehendak rakyat. x payah keja, suma akan diberi subsidi. wahai k'jaan pimpinan Najib jgnla manjakan rakyat, tapi psiko rakyat, gasak habis habisan.
  • bahasa melayu akan pupus: bohongla, dah la malas, tapi jgn la ajak org lain malas macam kamu. PPSMI xkan memupuskan BM, tapi malas membaca adalah punca utama. bahan bacaan paling mudah berkesan n mantap untuk baca adalah surat khabar. persoalannya berapa sgtla bdk2 sekolah baca surat khabar klu ada pun hanya selak2.

  • Aku bukanla pandai sgt pun BI, jujur aku kata masa ting 5 BI aku masih below low level n sgt teruk, memula masuk matrik cuak aku dibuatnya, suma dlm BI. tapi aku harung jg, aku nak cabar diri aku. klu aku masih dlm takuk lama, bila lagi nak rasa kemajuan. skrg aku dah bleh kuasai BI tapi x la mantap sgt. tapi dlm masa yg sama BI aku makin hebat, dan BM aku lagi mantap. (JGN LUPA DIRI DAN CABARLA DIRI TU BODO)

  • bila aku dh bleh kuasai BI aku rasa aku sudah boleh kuasai dunia. pergila kemana saja, aku bleh harunginya. (JGN LUPA DIRI BODO)


xkan kemana kalau ibu bapa pun x mau tengok anaknya lebih pandai dari ibu bapanya. kesian si anak jadi mangsa keadaan dgn mentaliti ibu bapanya yg kolot.
  • PPSMI, prestasi pelajar sekolah merosot: itu salah cikgu. cikgu yg x reti nak ajar dgn mantap, berkesan, x buat strategi bg plj minat untuk blj. klu ajar dlm BM pun... sama jg klu kualiti cikgu mcm cikgu tadika tapi x suma cikgu la... aku brani cakap sebab aku dah alami mcm kamu suma.
  • aku pun x tau nak kutuk apa lagi... marah sgt2, malu sgt2. kenapa takut nak harung cabaran, ini pasal politik sama. media kata xda kaitan pengaruh politik, tapi aku kata mmg ada pengaruh politik. kenapa PPSMI perlu jd isu dan tidak pula isu masalah sosial.

  • bila aku jadi perdana menteri nanti, aku nak jadi macam Dr.M . lihat masa depan, mmg la ada yg kata yg dikejar x dpt yg dikendong berciciran, tapi xkan la nak pegang dgn kata2 tu. jgn la layan sgt bodo. sampai bila kita nak jadi pengguna sains, teknlg dan mate... klu sains, teknlgi n mate itu menipu, kita pun tertipu, kita dipermainkan. cuba la kita jd org yg hebat.

  • formula lama: KALAU X MAHU DIJAJAH KITA MESTI MENGHAPUSKAN PENJAJAH.

  • formula baru: KALAU X MAHU DIJAJAH KITA KENA MENJAJAH PENJAJAH, baru kita hebat dan ditakuti. contoh yg ada skrg: Dr.M.

  • nampaknya dita masih brada dlm formula lama, lapuk dan purba. nampak sgt minda kita masih manja... JADI HEBAT LA BODO...

Koleksi lagi sempoi

Koleksi lagi sempoi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...