Nov 19, 2010

Moral: Jangan pandang sekali sahaja!


Awek yang berjalan seorang disatu jalan yang sunyi. Berikut adalah beberapa gambar merakamkan gelagat awek tersebut ketika belaiu tidak sedar bahawa ada orang lain sedang mengekorinya sehingga awek tersebut kantoi. 



Kan dah terkena. Itu la...jangan mudah tergoda dengan gambar di atas. Ini dikatakan mencari kebenaran! Supaya kita tidak terkena!!! 

Moral
Ini satu penyakit kita. Baru dengar sekali dah percaya. Baru nampak sekali dah tertarik. Tambah-tambah dalam hal mengumpat dan fitnah. Kita mudah tertipu oleh pembawa cerita. Kita dengan hati luhur dan murni terus mempercayai dengan apa yang di bawa olehnya. Langsung tidak mencari kebenaran. Fitnah begitu cepat tersebar dengan sikap kita. Cuba lah jangan mudah percaya oleh pembawa berita. Jangan berpihak dengan mana-mana dan berpegang teguh dengan diri sendiri. Jangan hanya bergantung dengan satu sumber sahaja. 

Lebih elok pergilah mencari kebenaran dari sumber utama itu sendiri. Jangan terlalu terus percaya dengan pembawa berita. Mereka boleh memprovokasi. Hidup kita penuh provokasi dan propaganda. Siapakah kita. Sebagai medium dan alat untuk dipermainkan? Mudah sangat kita ditipu oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Yang untung mereka dan ruginya kita!

Kepada pembawa fitnah, semoga anda berbahagian dengan bahan fitnah kamu. Jangan ingat semuanya bodoh!!!

No comments:

Koleksi lagi sempoi

Koleksi lagi sempoi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...