Sep 20, 2010

Kenapa iklan jam tunjuk pukul 10:10?

Baru nak perasan? Ambillah kesempatan ini untuk perasan. Kalau yang perasan tu ambilnya sebagai pengetahuan dan sebarkan kepada orang lain. Hampir 90% iklan-iklan jam berjenama akan memaparkan iklan imej jam mereka dengan jarum menunjuk pukul 10:10. Persoalan, kenapa? Ni yang nak bagitau ni.

  1. Yela kan logo/jenama jam tu selalunya berada diatas atau dibawah posisi nombor 12 atau 6. Jadi kesempatan ini digunakan untuk tidak melindung logo/jenama company tersebut. Logik kan.
  2. Boleh juga tunjuk pukul 8:20, tapi tengoklah kalau tunjuk dengan cara ni akan menggambarkan imej sedih/muram pada pada muka jam tersebut dengan jarum. Jadi pukul 10:10 diambil kerana memaparkan imej senyum. 
  3. Kenapa 90% sahaja iklan jam buat begitu? Yela tengok juga pada design jam tersebut. Kekadang jarum tu berasingan langsung, jam digital itu termasuk dalam isu lain.
Mesti lepas ni kita akan lebih teliti membelek majalah yang ada iklan jam. Harap berseronok kepada pembaca sekalian.


Nak mencari satu la jam sony ericsson ni. Kekadang bawa motor susah nk kena seluk poket. Satu lagi, SE ni vibrate dia dah la tak kuat. Kekadang x sedar langsung ada call masuk. Merasakan jam ini satu keperluan untuk pengguna SE. Betul x? Siapa sokong sila kemukakan komen anda, x sokong pun dialu-alukan. Terima kasih.

6 comments:

titirara said...

waa , tira baru perasan la . hihi
informasi yg hebat :D

Unknown said...

ooohhhh... kesahnye... bagus2.. tambah lagi knowledge ari ni... entry mcm ni lah yg kite cari..

Unknown said...

iyelah .. baru mak tahu .. logik jugak kan??? ... ermmm .. nice2x..

bksempoi said...

sebar-sebarkan kepada yang lain

Shafiq Zainal said...

wa...bagus2..
baru tahu nie.
good information

Gieyana said...

X pernah perasan pong..ekekeke..:-)

Koleksi lagi sempoi

Koleksi lagi sempoi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...