Aug 20, 2010

Betul ker: Sejadah berdiri

Urm... sebenarnya tak heran la pasal sejadah berdiri ni. Pasal yang pernah saya jumpa ni lagi dahsyat. Dahsyatnya tu bayangkan sejadah tu bentuk macam kipas. Lipat-lipat tersusun elok, berdiri lagi tu. Lagi teruk ada yang bentuk macam itik. Sejadah bentuk itik!!! Bayangkan betapa dahsyat nya...(komen ustaz Kazim Elias)

Kenapala mudah sangat percaya dengan perkara-perkara remeh ni. Logik fikiran, ada la si fulan mana ntah saja nak buat kontroversi, gubah sejadah jadi berdiri. Lepas tu heboh ke orang itu ini. Yang si fulan buat-buat tak tahu. Tambah pula dipanggilnya berita tv. Ish3... rendahnya mentaliti. Yang berita ni pun satu. Yang g tayang buat apa la. Buat malu jer. Ini sudah termasuk dalam hal mempermainkan dan mempersendakan agama.

Lain la kalau fenomena yang menjangkau akal fikiran dan upaya manusia. Contoh seperti pokok yang sedang rukuk mengadap kiblat, Batu yang sujud misalnya. Baru la logik. Satu lagi, garisan bekas jari pada sejadah membentuk kalimah Allah pun nak kecoh.

Bukannya nak cetuskan kontroversi, tapi fikir la logik.Jangan sampai orang menilai tahap fikiran kita seperti itu. Dan jangan sampai orang akan menyalah guna, mempermain dan menyeleweng tentang hal-hal sebegini.

Di bulan Ramadhan yang mulia ini, sama-sama la kita meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah taala. Jangan kufur dan syirik.

No comments:

Koleksi lagi sempoi

Koleksi lagi sempoi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...