Aug 14, 2010

Dunia Pancaroba



Hidup ini penuh gimik dan tipu muslihat. Seolah-olah seperti dikawal. Cuma tak sedar atau pura-pura tak sedar siapa yang mengawal, apa yang dikawal dan bagaimana ia mengawal. Terimalah hakikat yang kita semua telah dikawal. Begitu juga keadaan kita semua tidak terkawal.

Anda pernah dengar sistem kapitalis, dan yang paling penting iaitu The NewWorld Order. Mereka sedang mengawal kita. Hinggakan jika kita keluar dari kawalan ini, kita tergolong dalam tamadun manusia yang paling rugi. Begitu terperincinya strategi mereka.


  1. individu yang tidak pernah menggunakan media adalah individu yang paling rugi zaman sekarang. Begitulah besarnya pengaruh media yang dikawal mereka.

  2. kelirunya sistem kewangan sekarang hingga melahirkan istilah muflis, inflasi, rasuah, miskin dan sbg.

  3. perundangan yang fleksibel yang terkandung dalam Al-Quran dianggap tidak relevan walhal ianya sesuai untuk peredaran zaman. Muncul undang-undang sendiri.

  4. Pentadbiran: politikus masing-masing memburukkan antara satu sama lain.

  5. macam-macam lagi.
Apa-apa pun berbalik lah kepada Al-Quran dan As-Sunnah dimana tidak akan sesat buat selamanya selagi mengamalkannya. Contoh yang jelas, sistem kewangan islam telah mengejutkan institusi kewangan dunia dan dikatakan sistem kewangan yang paling cepat dan pesat membangun yang pernah ada dalam dunia ini sepanjang bermulanya tamadun manusia.

Syurga bagi dajal adalah neraka, negara bagi dajal adalah syurga. Dengan melibatkan diri dalam kawalan ini hingga menganggap dunia ini syurga adalah sengketa tanpa disedari. Begitu juga sebaliknya.

Tidak ada seinci pun di dunia ini tidak ditakluk oleh dajal kecuali Tanah suci Mekah dan Kota Madinah: Google Earth?!!!

No comments:

Koleksi lagi sempoi

Koleksi lagi sempoi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...